Dagens pass 17/4-12.

Körde runt gruvan idag, han var pigg men ändå inte så jätte överladdad så jag hade ju kontroll! ;) Men jag öva mycket på det jag fick tips på av Mia, som att göra halter och verkligen vänta på att han ska slappna av i nacken! Det tyckte Cox var super-tråkigt han backa, kraffsa med hoven och var allmänt dryg. Fick till vissa halter bättre än andra!

Jag galoppera inget alls, utan koncentrera mig på skritten och traven att få honom avslappnad där! Gjorde många,många övergångar för att få honom lyhörd och det fick jag! :)

Jag tyckte passet var lite si så där, ibörjan var han lite stel, sen vart det lite springit, sedan tyckte han att det var super tråkigt att stå still men sista trav-biten och skritten var helt okej faktiskt!


Imorgon ska jag tömmköra min lilla gris med nya huvudlaget, det kan sluta hur som helst kan jag säga!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0