Linnéa Johansson och Lola Marie!

Ja, då tänkte jag ta och presentera mig och Lola lite närmare för er nya läsare som ploppat upp! :)

Börjar väl med mig själv då! Hej! Jag heter Linnéa Johansson och född -93, alltså 18år gammal. Jag har ridit i ca 7-8år nu och allt började på en ridskola. Jag har haft 3 foderhästar inklusive Lola, som jag nu stått som ägare på sedan ca 1½år tillbaka. För övrigt är jag nog en ganska glad person som gillar att vara runt männsikor jag tycker om. Lägger inte så mycket energi på folk jag inte trivs med! Jag gillar att spendera tid i stallet men att få komma ifrån det någon gång ibland är inte mig emot, haha! Jag älskar även att få resa utomlands, vilket är något utav det bästa jag vet! Är också en riktig chokladälskare! ;)

Hmm.. vad mer? Jo! I min ridning är jag bestämd men samtidigt väldigt mjuk. Är även lugn vid stressiga situationer! Därimot har jag ett ganska dåligt tålamod vilket kanske inte alltid är det bästa, haha. Men jag gillar att lära mig nya saker och är väldigt öppen för förslag till en bättre ridning. Sedan är jag också ganska envis. Har ett ridpass dagen innan gått superdåligt så måste jag upp igen dagen efter och ta tag i det! Klarar inte av att ta "ledigt" och låta någon annan rida utan jag själv måste reda ut det tillsammans med Lola. Jag är även ganska skinkig när det gäller utrustning. Inte med vad det är för utrustning men vem som rör den, hur personen lägger tillbaka det osv. Jag gillar t.ex. inte när mamma är där och pillar! Dessutom så lägger hon ALLTD allting på fel plats. Kan bli galen på det, haha!



Lola Marie, eller Lola som hon kallas är då min häst. Hon är ett svenskt varmblod, alltså en fd travare som är född -97. Hon är ca 1.63cm i mkh och världens snällaste, iallafall ibland.. ;) Lola blev travtränad fram tills 3-års ålder (inte riktigt säker) då hon såldes vidare då hon inte passade inom travet. Hon reds in och har blivit riden och utbildad sedan dess. Hon är utbildad L:B dressyr, dvs. Gå i form i alla gångarter, ta galopp från halt, samlad galopp, skänkelvikning, påbörjad öppna, framdelsvändning osv. I hoppningen är hon utbildad till L: D, dvs. 80-100cm banhoppning. Tävlad upp till 90cm lokal med mig. 4 fel är bästa resultat.

Lola är en väldigt snäll och trevlig häst som för det mesta gör allt för att vara ryttaren tillags. Dock så är hon ju ett sto vilket kan medföra en del protester! ;) Man kan sätta upp små barn utan att hon skulle göra något dumt men därimot så behöver hon en rejält bestämt ryttare om du vill att hon ska gå rätt. Hon har sina små knep och arbetar helst inte i onödan om jag säger så. För övrigt så är hon supersnäll i all hantering såsom klippning, lastning, skoning, tvättning osv. Hon kanske inte alltid gillar allt man gör men står för det mesta still och finner sig i det. En livsnjutare till max!

Lola och jag har nyss kommit igång igen efter en liten vila pga ryggont. Så nu satsar vi först och främst med att utvecklas ännu mer i dressyren och hittills har det bara gått framåt. Vi tränar dressyr för en högt utbildad instruktör. Målet är väl att komma ut på några tävlingar nästa år. Hoppningen har vi därimot lagt lite på hyllan men har inte slutat för det! Båda jag och Lola älskar att hoppa så att lägga bort det helt är uteslutet. Även hoppning ska vi försöka komma ut och tävla någon liten tävling nästa vår/sommar.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0