Lovisa Kanfalk Gustavsson och Svedens Kux!

Hej!

Mitt namn är Lovisa och jag är född år 95, alltså är jag 16år gammal. Jag bor på en liten gård i Sala med eget stall och där bor jag tillsammans med min familj som består utav min mamma, pappa och lillasyster. Jag går första året på Ösbys naturbruksgymnasium med intriktning smådjur. Mina framtidsplaner är väl att bli veterinär så det är det jag försöker satsa på. 

Innan jag fick Cox så red jag på ridskola i ca 5år. Red först 3år ute vid Stall Östersala där Cox då stod som privat ridskolehäst. Där fick jag chansen att rida honom någon gång i veckan. När ridskolan sedan lades ned så köpte min mamma och pappa honom till mig som då var min ridhäst. När jag sedan växte ur honom så körde min pappa och farfar in honom och sedan dess har han gått som körponny. I början så satsade vi väl inte särskilt mycket på det då mitt egentliga intresse faktiskt var ridning men med åren har jag fallit mer och mer för just körning. Cox har nu varit i min ägo i ca 7år och dem har varit helt fantastiska på många sätt och vis. Han har lärt mig otroligt mycket!

För övrigt så är jag en ganska envis men glad person. Har också ett ganska dåligt tålamod.. ;) På min fritid så spenderar jag den mesta tiden ute i stallet eller med vänner. Gillar att spendera pengar på utrustning till både mig själv och Cox. Han är väldigt bortskämd må ni tro.. ;)



Jag har också, som ni kanske förstått en egen shetlandsponny vid namn Svedens Kux, eller Cox som vi kallar honom. Han är född -97, ca 1.10cm hög och används inom körning. Vi tränar regelbundet för Mia Henriksson i dressyr och precision. Hon har hjälpt mig och Cox att utvecklas otroligt mycket som ekipage. Hittills har vi startat ett KM i dressyr där det gick helt okej för att vara våran första tävling. Våra mål är att komma ut och tävla på lokal och regional nivå för tillfället. Vi har en del tävlingar inplanerade nu till våren/sommaren.

Cox är en matglad och sällskapssjuk liten ponny. Han är ganska envis och han testar hela tiden mitt tålamod för att se hur lång tid det tar innan jag blir arg. Men annars är han en go liten krabat som alltid försöker göra sitt bästa!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0