Underbara häst!

Det blev ett litet joggingpass på åkern idag. Det är ju endå så hårt ute nu så då passar det alldeles ypperligt att rida där då det är gräs under och därför blir det alltså ett ganska sviktande underlag. :)

Lola var superfin idag. Red inte alls länge utan i ca 30min kanske? Började med att skritta fram henne och sedan värma upp henne i skritt på volter under tiden jag flyttade undan bakdelen för att få henne mjuka upp ordentligt! Sedan började trava och till en början var hon lite studsig och hon fick även små ryck och drog iväg en bit och sparkade bakut. Men jag fortsatte som om ingenting och helt plötsligt släppte allt och hon blev underbar. Körde en övning där jag ställer henne åt fel håll i fel varv. Förstår ni hur jag menar? Rider jag i höger varv så ställer jag henne åt vänster och vice versa. Helt underbar verkligen! Kände riktigt hur ryggen höjdes. Muuuums! 

Avslutade när jag uppnått målet med passet och skrittade av. Stannade dock ett tag och tittade på när Lovisa longerade Cox i galopp, haha. Jaa.. hon får berätta själv hur det gick tror jag! ;)

Wooow, fick till en vacker suddig bild idag på Lola, och även en bild på schabraket jag fick av Lovisa. Superfint!







Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket märke är det på sadeln ? :)

2012-01-21 @ 18:36:15
URL: http://nattstad.se/johannalofvenhamn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0