Dagens pass!

Som jag nämnde tidigare så var Linnéa med i kärran och allt blir så mycket roligare! :) Vi hade tänkt att köra igenom gruvan för att jävlas lite, då det var gruvans dagar! Men det var ponny ridning efter den vägen och ville väl inte riskera att något barn skulle åka i backen!

Men istället så åkte vi över västerås vägen och körde konditionsträning med Cox, vart massor med galopp och trav! Han behövde detta kan jag lova, hans kondition måste starkas upp ännu mer nu! Han krånglar lite med kimblewick bettet, men han protesterar mest för att han inte vill gå i den formen jag vill... egen vilja kallas det! Men när han väl kommer ner i formen så går han kalas!

Jag öka- och samla honom i galoppen och det vart bättre och bättre för varje gång jag samla ihop honom! I slutet kändes det som om han var ledlös, så mjuk och fin! :D När vi kom hem sen så bada han i svett, så borsta av honom och smörjde på flugsalva och spruta på flugmedel, spola sedan av benen med kall-vatten!

Det var en bra dag idag, sällskapet gjorde det ROLIGT! Hahaha!! :D <3 

Finns både tråkiga och roliga minnen med dig/er, men det är dem roliga som fastnar!! ;)

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0