Dagen på Strömsholm!

Linnéa kom vid 8 imorse och hämta mig! Då åkte vi mot Åkrahallen för att handla lunch till idag, vart en sallad + en baugette! Sen slank det även med ett kakpaket ;)

Vi var framme vid Strömsholm vid halv 10 tiden, gick in på området direkt och börja kolla på allt som fanns att shoppa! Titta runt vad jag skulle tänka mig och då såg jag att sövlarna Falsterbo hade kommit in, var tvungen att testa och dem satt som en smäck och var verkligen SUPERSKÖNA. Har aldrig orkat prova ett par ridstövlar förut så jag vart förvånad att jag kunde ha dem, alltid trott att jag hade för stora vader för fina stövlar ;) Men tydligen hade jag fel! :) 
Jag gick vidare utan att köpa stövlarna, då jag var tvungen om det var något annat som locka mer! Men tyvärr så var catago benskydden slut i dem färgerna jag ville ha! Så jag gick vidare och titta, men hitta inget som locka så värst mycket!

Vi gick fram och tillbaka mellan shopping-området och tävlingsbanorna, tog lite kort osv. Vid kvart i 1 gick vi till bilen och åt våran goda sallad! Jag sa även till Linnéa att jag skulle testa ridstövlarna en gång till och antagligen köpa dem!
När vi sedan hade ätit upp gick vi tillbaka till tävlingsområdet och titta först lite på 145 cm hoppningen, om jag inte minns fel! Fota även lite där, ni får bilderna imorgon! När vi smält maten så gick jag och prova stövlarna, dem är verkligen sjukt sköna!
Men när jag fick höra att det var 2:a sortering på dem och så fort dragkedjan vart vikt så gick den sönder, så efter att jag hört det bestämde jag mig för att inte köpe dem! Sen så kör ju jag och när det är tävling kommer dem ändå inte synas för jag har ju förkläde!
Kan ju erkänna att jag ångrar mig lite nu, men ska köpa ett par chaps istället senare!

När jag hade bestämt mig för att inte köpa dem så köpte jag ett par handskar för 79 kr och sen ett lika träns som jag har i svart fast i brunt denna gång för 298 kr. Ni får även bild på dem sakerna imorgon!

Det var det ända jag köpte i hästväg, men ändå ganska skönt att ha lite pengarna kvar! ;)

Vi kände oss klar på själva tävlingen och skulle ta bilen till Strömsholms sadelmakeri som ligger vid alla ridhus och stall! Dem brukar ha bra erbjudande där också, men när vi kom till parkeringen så var vi inparkerade mellan 2 bilar, så vi kune inte komma därifrån!
Vi gick till några funtionärer och dem kontakta några som skulle ropa ut i högtalarna att någon av dem 2 bilägarna som stod ivägen skulle flytta på sig så att vi kom ut! Men det tog närmare 2 timmar, jag var irriterad på människor som ärligt talat tänker med arslet när dem parkerar! Ursäkta ordspråket, men hur tänker folk när dem parkerar så här?
Foto: Höjden av otur är nådd, inparkerade mellan massa bilar!! Hur tänker vissa människor egentligen!

Så när vi äntligen kom ut så hade ju Strömsholms sadelmakeri stängt, så vi åkte till Donken och körde en drive thru. Det fick bli en cola och en Mc Flurry Daim! Det var gott kan jag lova!

Dagen var lyckad och det var uppehåll hela dagen, det tackar vi för! :)

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0