Dagens aktivering av båda hästarna!

Tösen
Tömkörde henne idag runt Örnstugan! Hon är en pigg liten dam som blir rastlös så fort man gör halt, allt ska gå i 120 km! Jag trodde hon skulle vara lite tröttare än vad hon var då hon verkligen körde rally i gräshagen, men verkar ha blivit tvärtom! ;)
Tog ca 15 min att gå runt och hon vart lite anfådd i alla fall, så det förbättra väl konditionen lite! :)

Cox
Jag stod och borsta honom länge, hade i ögondroppar (då han har ögoninflammation) och tvätta rent några sår han har i anisktet! Vet dock inte var det kommer ifrån! Fläta hans man så att det som är så kort och står rätt upp ska lägga sig med det andra! Så nu ser han ut som pippi Långstrump ;)
Tömkörde även honom, men det vart med huvudlaget och sen gick jag efter vägen! Dels tömkörde jag där för att det ska hända lite mera, kan ju komma bilar osv. Meningen är att jag ska ha det på träningen nu i Juni, vi får se hur det går!
Han skötte sig exemplariskt, inget att klaga på! :)

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0