Dagens körpass!

Idag körde jag äntligen igen! Han skötte sig faktiskt helt okej, var några gånger jag sa åt honom men sen vart det bra igen!

Börja med att köra vita vägen och han fick inte slöa i skritten, utan direkt från början skulle han kliva på framåt! Samla upp han och arbeta honom lite i skritt innan jag övergick till trav! Han var lite stark och hängande i handen, men gjorde halt och fortsatte!
I ökad trav så orka han inte hålla formen rikitigt, men så fort jag sakta ner lite så sökte han sig neråt och börja jobba på!
På vägen upp mot Christina Schaktet så trava vi först och flytta lite i sidled sen när vi kommer där det är brantast så fatta jag galopp, för att få honom på baken!
Hade sedan tänkt kört lite på parkeringen, men dem har satt upp några P-skyltar och snören tvärs över planen så där är det ju bara att glömma att köra! Det ända braiga stället också, alltid samma otur! :(

Så jag vände och körde samma väg tillbaka + att jag jobba honom på volt nere på vändplanen! Och jag fick honom någorlunda avslappand!

Är nöjd med dagens pass och det känns bra inför helgen, men mina öron och hals mår inte lika bra! Imorgon blir det läkaren och se vad som är fel, säkert halsfluss eller öroninflammation! :(

Nu ska jag gå och försöka sova tror jag (om det går). Sov gott!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0