Longering - Cox!

Som ni kanske förstod så körde jag inte Cox, utan jag longera honom också! Han var rätt så lugn för att ha vilat i x antal dagar!

Börja med att låta honom skritta fram i en ganska så högt tempo, så att han börja flåsa lite lätt! Övergick sedan till trav och han lyssna bra, inget att klaga på mer än att han gina lite på volten!
Så jag fortsatte till galoppen och han vart lite halvt galen, men han kunde galoppera någorlunda fint i höger, ja ni läste rätt! Han fatta den galoppen på en gång, men kunde inte hålla den på det tvära delen av volten på dem första försöken, men sen så kunde han göra det ett varv så avsluta höger galoppen där!
Bytte sedan varv för att galoppera lite i vänster och han galopperar ju, men han kan bli så mycket finare i vänster!

Några gånger när det vart slängtrav när han sakta av självmant i galoppen så trodde jag att han var en liten arab! Han lyfte svansen lite lätt och höjde huvudet, min lilla tokhäst!

Det kändes absolut jätte bra och det var verkligen en liten chock att han kunde hålla galoppen i höger!


Gammal bild!

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: sara

ååh sjukt vilken söt ponny! :)

2012-06-09 @ 20:41:38
URL: http://saraelsa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0