Tösens aktivering!

Tömkörde Tösen idag och hon har ju inget problem med framåtbjudningen om jag säger så! Hon bara går och går, sen när man ska göra halt eller liknande så skiter hon fulständigt i mig! Hon trippar runt och går i volter, inte van med att någon ställer krav!
Så för att börja rätt på en gång med henne så spände jag in henne med ena tömmen så att hon kan börja hitta rätt och rund form! Det gick bättre än förväntat, så det var skönt! :)

När jag sedan vid sista vändplanen på cykelbanan hemåt så ska jag stanna och ta bort inspäningen för att gå henne att sträcka ut! Så för att hon ska stå stilla var jag tvungen att hålla i henne i tränset och då slängde hon upp huvudet så att hon knocka mig rakt på läppen! AJ, då var jag inte glad!

Men förutom det sista så var hon fin, men jag kan säga såhär en ganska så ouppfostrad häst + överskotts energi är inte så lyckat! Så i nästa vecka ska jag testa att köra henne, om selen passar förståss!

/Lovisa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0