Dagens körpass!

Körde vid gruvan idag igen som vanligt!
Hade kimblewick bettet idag med och han blir en helt annan häst, jag kan flytta honom i sidled, ställa honom åt det håll jag vill + att minska t.ex. traven utan dragkamp! Sååå skööönt!! Men som jag sagt förut ska jag inte köra på det jämnt utan nåhon gång ibland så att han blir lite lyhördare på hans "vanlig" bett! Så imorgon kör vi 2- delat igen och se hur han känns!

För att komma till passet så började jag med att skritta fram i ca 10 min på långa tömmar, för att sedan korta upp tömmarna och skritta ca 5 min innan jag börja trava! Han var nästan fin från början, bara lite stel i sidorna men det lossna på slutet!
I alla fall så hade dem lagt på nytt grus på vägen från vändplanen upp till Christina Schaket så det var super underlag så passa på att galoppera en hel del! Han lyssna både på fram- och tillbaka kommandon så det var skönt!
Jag galoppera upp 3 ggr och sen när jag vände ner igen så trava jag ner hela vägen 1 gång och sen dem andra 2 ggr så skritta jag först halva vägen och sen trav halva!
Han vart lite andfådd efter det men inte svettig, så ca 6 ggr galopp upp kanske skulle göra nytta, så att hans kondition stärks upp ännu mer!
Trava sedan av igen efter vita vägen och då flytta jag honom för "skänkeln" (läs spö) och han var jätte dukig så han lossna i sidorna osv. Detta passet satt bra, nu ska vi se hur det går med det 2 delade imorgon! ;)

När vi kom hem spola jag av benen med kallvatten och sen fick han äta lite gräs, han blir så glad då! :)

Bild från betssläpp 2011!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0