Gårdagens aktivering - Tösen!

Nu har hennes 4 veckors igångsättning med promenader börjat! Och det känns bra att komma igång och få ta sig an utmaningen med henne!

Men i alla fall så gick jag efter Finntorpsvägen fram till Finntorpet och vände! Hon är absolut inte rädd för något vid tillfället, hon vet vad hon vill och ska bara fram! Hade egentligen tänkt gått förbi bondgården med kossorna, men tydligen var slaktbilen där så vände! Onödigt att hon ska bli skrämd för det, så får ta det någon annan dag!

Men hon är ju stark så hade med mig ett spö (absolut inte för att slå) utan jag hade det för att peta lite på henne när hon t.ex. drog så skulle hon gå bakom mig och när hon hade gått där ett tag fick hon gå fram och gå bredvid sidan på mig.
Men så fort hon drog så fick hon gå bakom igen! Gjorde även lite halter här och var, men jag tror inte hon har fattat vad det är bra för ;) Det är väl det att hon har stått ganska så länge och ingen har ställt krav på henne så hon blir lite tjurig på mig! Men hon gör absolut inget illa, utan hon drar ihop överläppen och gnuggar den mot min hand eller i luften och har öronen lite halft bakåt, hon är söt! ;)

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

sv; okej, plugga och fota :)

2012-05-29 @ 22:46:23
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0