Gårdagens utekörning 15/5-12

Vart körning som det stod på veckoplaneringen! Jag trodde han skulle vara crazy men han var faktiskt helt okej att köra!
Jag koncentrera mig bara på skritten och traven så jag ägna ca 20 min åt skritt och han vart så fin där! Jag var tvungen att lägga in några halter här och var, men annars var han fin och jobba på bra! Börja sedan trava och så fort jag kände tendens att han drog så gjorde jag halt och vänta på att han skulle slappna av i nacken! När han väl gjorde det berömde jag och sedan skritta några steg för att sedan fortsätta i trav. Det gör jag för att det inte ska bli ett sådant ryck från halt till trav!

Han vart riktigt fin i traven och han höll faktiskt formen igår också det det var ett STORT +!!
Sedan när jag skritta av så flytta jag honom i sidled över vägen för att få honom ännu mer lösgjord och det lyckas jag med!


/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0