Kommer bli tomt...

...stallet kommer aldrig bli sig likt! Jag vet inte riktigt hur många år Linnéa har stått nu i Stall Bernhardsro, men många med minst lika många hästar som man behövt ta farväl av :( Lika jobbigt varje gång! Man har trott flera gånger att Linnéa ska få sluta med det hon älska för olika saker, men hon har fått ha kvar sin älskade Lola då det var henne det handla om dem gångerna! Men nu var det på allvar och hon hade även bestämt det själv, men dett är svårt att förstå + att det kommer bli tomt!

Ingen som man kan rida ut med och få så många minnen med igen, vi har många roliga och en del tråkiga minnen! Men jag tror jag kommer ihåg alla näst intill!
Det kommer vara tyst när man går ut i stallet och om det var det när man kom ut så hade hon antagligen kommit under den tiden man mockat eller fixat resten av stallet! Så det var väldigt sällan man inte träffa på varandra, men nu kommer det i alla fall inte hända varje dag eller veckor! :(

Lola var också speciell på sitt sätt, alla smeknamn hon fått stå ut med som te.x älgen, tjockis osv. Ingen mer Lola att säga ifrån åt när hon sprang och skulle jaga bort Cox i hagen, eller varje gång hon drog öronen bakåt när man gick förbi med Cox i stallet! Kommer aldrig upplevas mer med lilla Lolis mer! 

Sitter här och försöker hålla tillbaka tårarna, men det är svårt! Men jag ska se till att vi inte tappar kontakten, för dem minnena vi har tillsammans går inte att glömma så lätt! :)

Den sommaren när vi åt brago kex på studsmattan, vi måste näst intill ätit 30 paket den sommaren och mamma vart tokig!!
Eller den gången Cox skena och du höll på att dö av skratt!
Eller våra/mina galna shoppingturer i både Globen och Srömsholm, vi kör 3 året gillt i år!
Ja, om jag skulle ta upp alla minnen så skulle detta inlägg bli ännu längre än vad det blir nu! ;) Så dem här minnena får räcka, för dem andra vet näst intill bara vi!

Nu ska jag inte skriva längre, så här kommer lite bilder istället!

Nästan ett år sen, men känns som igår! Tokisarna!


Känns också som igår!


Ja,vad säger man ;)


Avlsutar med denna bild!! <3

Hoppas ni orka läsa och kände att jag behövde få ut detta!


/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh, blir alldeles tårögd när jag läser det här och tro mig, jag känner precis likadant. Min vardag kommer aldrig bli sig lik. Aldrig någonsin.



Men jag vill tacka för alla dessa år tillsammans med er! Ni har gjort mitt liv mycket bättre och alltid funnits när jag inte haft någonstans att ta vägen. Haha, jag bodde ju uppe hos er på sommrarna. Förstår inte att ni aldrig tröttnade på mig? Eller det kanske ni gjorde? Haha ;)



Och som du sa så kommer det bli svårt att glömma allt vi gjort, både med och utan häst. Jag kommer aldrig glömma när vi red iväg med Cox och Jojje till Wincent och skulle hem sen. Haha, tänker fortfarande tillbaka på det ibland och hur du kämpade att komma fram med Cox, haha. Eller alla chokladmuffins vi bakade ett tag.. Jag tror Anki höll på att bli tokig, haha! ;) Eller alla smörj- och städdagar i stallet. Många kunde tro att det var tråkigt men det var det sista vi hade då.



Men vi ska fortsätta skapa sådana här roliga minnen trots att Lola längre inte finns kvar. Jag får väl låna Tösen, haha. Skämt åt sido! ;) Nej men även om vi båda jobbar mycket i sommar så får vi se till att ta vara på dem dagar vi är lediga och ses, och göra allting som vi brukar. Vi har ju lovat Wilma att tälta också så det kan vi ju inte glömma, haha ;)



Vill iallafall återigen tacka för ALLT ni gjort för mig under dessa åren! Kommer aldrig glömma det! :)<3

2012-05-19 @ 17:32:30
URL: http://stallbernhardsro.blogg.se/
Postat av: wilma

tälta måste vi göra och Linnea sover i mitten i år!! :)

2012-05-19 @ 19:04:25
URL: http://stallbernhardsro.blogg.se/
Postat av: Daniela

Härliga bilder!

Är den stora ett varmblod? :)

2012-05-21 @ 15:35:01
URL: http://powerpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0