Tisdagens ridpass!

Som jag skrev lite snabbt i Tisdags kväll att det var som en dragkamp! Det är inte roligt kan jag lova, mina armar och händer var ganska så öma efteråt!

Körde vid gruvan och bara ägna mig åt skritt och trav, han var någorlunda fin imellanåt men inte som med kimblewick bettet. Han drar fram huvudet så att jag ska "tappa" tömmarna för att sen öka farten och dra, han vet ju hur man kommer undan arbetet! Men ska tänka ut/ leta på några bra övningar som man kan göra för att få honom att lyssna på mig och inte dra.
Jag vet inte vad det är med han, överskottsenergi kanske?

Så detta pass var ingen höjdare, men ska fråga Mia nu den 20 Maj om hon har någon bra övning och även förslag på starkare bett jag kan ha när jag kör hemma! För det är ju då han är så här, aldrig på en träning han drar så där! Så det är ju även svårt att förklara/visa mitt problem på plats!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0