Bortskämd!?

För någon vecka sedan så vart jag anklagad av en att jag var bortskämd, vissa vet av vem och dem som inte vet av vem så är det inget som dem har med att göra!
Men jag tänkte skriva hur jag uppfattar mig själv som, sen är det säkert andra som tycker helt annorlunda om mig!

Jag kan inte säga att jag inte får saker, men jag kan inte heller säger att jag får allt jag pekar på!

Men det jag får/fått kanske inte är så jättebilligt alltid, men det jag gör hemma så jämnar det nog ut sig i längden.
Jag lagar mat när mamma jobbar kväll, nu i helgen tog jag hand om fåren när mina föräldrar var bortresta och sen brukar jag hjälpa till med andra saker som behövs göras både inne och ute.
Det är sällan någon av mina föräldrar hjälper mig i stallet med mockning osv, visst det är min häst och jag klagar inte, utan jag jämnför bara med dem som iallafall minst 2 gånger i veckan får hjälp av någon av sina föräldrar!

Vissa handlar kläder i mängder och får sitt studiebidrag eller liknande, men jag handlar kanske kläder max 1 gång per månad och då är det inte mängder utan kanske en tröja eller ett par bysxor osv.
Jag fick 500 kr av mitt studiebidrag förut, men nu har jag sagt att mamma och pappa får behålla det då jag har ganska så mycket utgifter nu. Jag köper hellre saker till Cox än till mig själv, vissa kanske tycker detta låter sjukt men jag prioriterar det istället.

Saker som jag fått som är dyra nu på sista tiden kan jag förklara varför jag fått lite kortfattat! 

Systemkameran - var en födelsedagspresent för 2 år sedan, det var det ända jag önska mig och sen har mina föräldrar gjort en deal. Om man inte har druckit alkohol, använt droger eller likande tills man var 15 så fick man 2-3 tusen. Och istället för att jag skulle få det i "handen" så la dem, dem pengarna på kameran också!

Iphonen - har mamma inte köpt utan det är abonemang som vart billigare än det vi hade innan och sen vartd et bara ett + att Iphonen var med i själva erbjudandet!

Selen - Det har inte ens mina föräldrar lagt en krona på. Utan jag vart sponsrad utav min tränare, men om inte Mia hade gjort det så har mina föräldrar köpt den. Men nu vart det en mindre utgift och det var bara bra!

Oftast när jag handlat saker till Cox så är det mina egan pengar jag har spart själv, om vi ska ta ett exmpel så när jag och Linnéa var till Strömsholm 2011 så handla jag hästrealterade saker för 2600 kr, max 500 kr kom från mamma och pappa. Dem andra hade jag spart och jobbat ihop själv!

Nu i sommar kommer jag att sommarjobba inom kommunen och idag har jag börjat plockat snöstör för kommunen, så jag försöker hjälpa till så mycket jag hinner och orkar för att få ihop pengar!

Sen ska jag inte krypa under stolen med att jag inte skulle tacka nej till att ha lite mer pengar, men då tänker jag på dem som inte har något alls! Då inser man hur bra man har det! ;)

Såhär tycker jag om mig själv, jag vet nog att flera tycker annorlunda men det är det alltid och alla har olika åsiker och så får det vara!
Men det jag blir less på är när någon kommer och säger till mig att jag inte gör något för att få skakerna jag vill ha, men jag tror ingen vet rikigt vad jag gör hemma för att få det att funka!

Hoppas ni orka läsa mitt inlägg, som nog vart lite osamanhängande men jag vill bara skriva av mig lite!!


/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0