Gårdagens braiga körpass!

Körde äntligen igår och jag hade förberätt mig på ett hemskt pass, men som tur var så var han riktigt fin! :)

Börja med att skritta lite längre än vanligt, då jag ville hitta ett bra grundtempo. Börja sedan trava, öva mycket på kommandona då att när jag ssssssa så skulle han öka traven och när jag sa prooooo så skulle han minska traven osv, han vart rikigt fin redan från början.
Kom sedan ner vid vändplanen och han börjar förstå nu att det inte går att gina genom volten. Så volterna vart faktikst rikigt bra!
Efter några varv där nere så vände vi upp mot Christina Schaktet, först så trava vi en bit för att jag skulle ha kontroll och han skulle INTE dra iväg. Så när jag kände att jag hade kontrollen fatta jag galopp och galoppera på bra, i ökad galopp först och sen för att känna att jag hade kontrollen minska jag och längde lite här och var.
Galoppera upp 2 ggr först och skritta ner, sen hade jag inte tänkt att koncentrera mig på formen, men han var så jäkla fin så jag jobba honom på volt på gruvans parkering och han vart lite dragig, men då fick jag en utmärkt chans att öva på mina kommandon!

Efter ett tag på volten vart han äntligen avslapnad så skritta och trava ner till vändplanen igen för att sedan galoppera upp en sista gång!
Träffa även på Linnéa och Lola före sista galoppturen och han vart lite spänd och skulle ha koll på Lola först. Men efter att vi sagt hej och lite så så galoppera jag och Cox vidare och han vart nästan avslappnad på en gång igen! :D

Trava sedan av honom på lilla vägen vid Christina schaktet och sedan ner vid Bulins väg, han var rikigt fin hela vägen och sen på cykelbanan fick han långa tömmar och mycket beröm!!

Jag är verkligen glad att detta passet var bättre än vad jag trott, var glad över Cox när vi kom tillbaka till stallet! :) Min älskade häst! ♥ 

Bild sen sommaren 2010!
Känns som lite nya bilder inte skulle sitta fel!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0