Gårdagens körpass!

Körde med Linnéa och Lola igår med, han var finare och lite lugnare så det var ett +. Men han drar ju fortfarande för mycket, det blir ju som en ond cirkel när han är stark.
Jag vill ju vara lätt i handen, men istället blir jag hård och stark i handen. För jag måste ju hela tiden hålla tillbaka honom för att det inte ska bli race. Men så fort han blir lätt i handen berömmer jag och är stilla med mina händer :)

Vi körde först vita vägen och där koncentrera jag mig på att få honom lugn och lyssna på mig, lyckas till viss del. Körde sedan ca 20 min på Gruvans parkering och han kunde galoppera jätte fint i höger varv, så nu ska bara jag hela tiden förlänga tiden/ varven i höger, för att han ska bli ännu finare. I traven slappna han av fint och jag kunde få honom att bli lätt i handen, så det var bra det med! :D

Skritta sedan hela vita vägen och hem, på långa tömmar för att få honom att sträcka ut ordentligt i ryggen!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0