Körpasset idag 9/4-12

Jag hade hoppats på ett lugnt och avslappnat pass idag, men det vart helt tvärtom!

Börja med att skritta fram som vanligt i ca 10 min och sen trava igång, han var stark ibörjan med så växla mycket mellan trav, skritt, halt osv. Han började kännas bättre så jag tänkte att detta pass blir nog ganska så bra tillslut, men det skulle jag bara ha glömt!
Han var faktiskt förvånandsvärt samarbetsvillig nere på vändplanen, där vi annars brukar tjafsa. När jag sedan vände upp på vägen upp mot Christina Schaktet så vart han så fruktansvärt stark, jag gjorde halter och galoppera en del. Men det vart bara sämre, när vi kom upp till gruvans parkering så var det bilar på den bästa planen så fick ta bussparkeringen och den är inte den bästa men den fick fungera idag.
Jag fick aldrig igenom honom i sidorna och han vart starkare och starkare, kändes som vi var på ruta 1 igen! Gav mig på parkeringen, då jag kände att det var ingen idé att tjaffsa. Han behövde galoppera av sig sin energi så jag trava ner till vändplanen igen och sen vände jag upp igen och lät han galoppera FORT, inte för att det vart bättre men har sådan överskotts-energi som han behöver bli av med!

Galoppera på lilla vägen vid Christina Schaktet och sen trava jag av på Bulins vägen och dem sista 2 stegen max var helt okej.
Men detta pass drar vi ett streck över och sen ser vi fram mot morgondagen istället!

Några citat eller vad det kallas jag tänkte på idag;

Glöm dina bekymmer imorgon kommer nya.

Utan motgång, ingen framgång!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0