Körträningen den 15 April!

Var körträning idag och det satt inte fel kan jag säga! Denna vecka som har gått nu har vart en jobbig vecka med körningen, har inte hittat det flytet som vi hade innan men det kanske kommer tillbaka nu!

Iallafall så börja med att skritta fram ute i ca 30 min självständingt och jag trodde att det skulle bli ett hemskt pass, då han verkligen var på tårna! Men när vi väl kom in i ridhuset så "dog" han, jag fick driva hela tiden!
Det är det att ute får jag jobba med att ta tillbaka honom och inne blir det att driva hela tiden, så det finns inget mellanting!

Så vi öva mycket på tempoväxlingar och att han ska lyssna på mina kommandon! Vart bra i slutet och hans form vart även den bra! :D Kändes som jag fick igenom det som jag inte har fått igenom ibörjan av veckan, så det var skönt! :)

Denna övning körde vi idag för att han ska lyssna på mig, den är kombinerad tempoväxling - kommando bana.


Man börjar vid "C" och kör en volt i arbetstrav mellan konerna.
När man kommer ut från volten och vid hörnet vid "M" så kör man mellantrav till konen (B)som kommer.
När man kommer vid "B" saktar man ner till arbetstrav och gör en stor volt mellan konparen.
Efter volten kör man ner till kortsidan i mellantrav och sedan saktar ner till arbetstrav och gör en volt vid "A" mellan konerna!
Kommer sedan ur volten och så börjar mellantrav till "E" och där blir det en stor volt igen.
Kommer ur volten och kör sedan mellantrav till "C"

Så gick övningen till och i slutet var han riktigt fin och lyssna på mina hjälper och röst! :)

I slutet gjorde vi övergångar mellan halt, skritt, trav och även där släppte det och han förstod vad jag mena med mina kommandon osv.

Denna träning börja sisådär kändes det som, men det ändrades snabbt då jag fick hjälp av Mia hur jag skulle arbeta honom!

Ev. film kommer i veckan!

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Dannis

åh va roligt att du tycker de! :)

2012-04-16 @ 19:49:33
URL: http://danielladahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0