Lördag

Idag red jag ut en vända barbacka. Det var verkligen inget avancerat alls utan ställde lite och gjorde lite övergångar men inte särskilt mycket mer än så. Kändes faktiskt bra även om hon var lite stark och pigg. Hon satt dock inte fast någonstans vilket var skönt. Ibland känns hon lite låst i höger sida nämligen.

Var i stallet i ca 3½ timme idag, haha. Fixade nämligen en del inför imorgon också. Då är det första provridningen som gäller. Har lite blandade känslor men för det mesta känns det bara bra. Verkar vara en gullig tjej men ett krav jag har är att Lola ska få vara någons nummer 1 som hon har varit (och fortfarande är såklart) för mig. Vill inte att hon ska vara "en i mängden" typ, haha. Tror ni som äger hästar förstår vad jag menar?

Gjorde iallafall rent sadel, träns, fårskinnspad och sadelgjord. Bara för att det ska se lite vårdat ut till imorgon, haha. Klippte även lite smått på Lola såsom hovskägg, under käken, man osv. Vill ju endå att dom ska få ett bra första intryck imorgon. Kanske är lite nervös endå? ;) Haha nejdå! Är inte alls nervös faktiskt utan är nog mest rädd tror jag..



/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0