Mördarpasset

Japp, ni läste rätt! Idag fick Lola sig ett riktigt mördarpass! Eller ja.. "mördar"pass, haha!

Dagens ridpass bestod utav ENDAST galopp (och skritt såklart). Började med att skritta igång henne i ett ganska friskt tempo. Rullade sedan direkt igång i galopp. Kändes sådär! Stod upp i fältsits för att få igång henne lite. Hon kändes ganska slö faktiskt! Men när jag fått igång henne lite så taggade hon till ordentligt faktiskt! 

Det var DÅ arbetet började. Red in på gruvans grus/sandplan och red runt där i galopp. Jag minskade, ökade, red små och stora volter, saktade av, fattade galopp, ställde inåt och utåt. Ja, ALLT! Mitt mål var att få henne i en kort och hög form och verkligen få henne "på rumpan". Red såklart i båda varven och hon kämpade på fint. Lola tyckte detta var superjobbigt! Hon kom inte undan med något för så fort jag kände att hon slappnade av lite väl mycket så ökade jag galoppen för att sedan samla ihop henne igen, göra en halt och sedan fortsätta. 

Testade faktiskt även på den förvända galoppen och gissa om jag blev förvånad när jag märkte att hon kunde hålla den? :D Gjorde inte en sån stor affär utav det utan fattade bara den "andra" galoppen och höll kvar henne i samma form. Galopperade några steg, avbröt och öste med beröm! Min fina flicka! :D

Måste dock påpeka att Lola såg ut som en svettig gris efteråt och hennes ben var alldeles spaghetti-mjuka, haha.. Så ja enligt Lola var det nog ett riktigt mördarpass, haha! ;)

/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0