Tömkörning med nya huvudlaget!

Jag tömkörde idag med det nya huvudlaget, han var såååå duktig! Jag trodde han skulle bli stressad och vara lite bråkig, men inte ett dugg eller jo förresten när vi var nästan hemma hoppa han rakt upp i luften 2 ggr men annars inget mer!

Jag hade först tänkt att bara tömköra efter cykebanan fram- och tillbaka men han var så snäll och hade ett bra tempo i skritten så gick runt Stampers! Han var verkligen jätte duktig, nästan det första vi gjorde var att möta en bil, någon som lasta ur plattor och en som sprang förbi samtidigt och han brydde sig inte, cool häst!?
Gick sedan vidare och hela tiden var han avslappnad och jag kunde dra fötterna i gruset utan att han brydde sig, visst han lyssna bakåt men ingen tendens till att vända sig om eller bråka!
Han var nästan bättre att tömköra nu än med vanligt träns, nej men han fick mycket beröm efter vägen och när vi kom hem så klappa jag om han och berömde!

På Fredag tömkör jag igen! :D

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0