Utekörning 23/4-12

Körde ut idag runt gruvan med Linnéa och Lola, han var spänd och osamarbetsvillig ibörjan! Jag gjorde mycket halter och igångsättningar mellan skritt och trav, för att hitta en mjuk övergpng istället för att han ska kasta sig framåt! Lyckades helt okej i slutet, men det kan förbättras en hel del!

Körde på gruvans parkering mestadels och försökte jobba igenom honom i sidorna, även där var det helt okej i slutet!
Han var stark imellan åt och fick lite ryck då och då, men annars var han fin! Galoppera även på volt och han kunde hålla galoppen i höger varv också, men fortfarande inte lika bra som i vänster. Men det är bara att fortsätta öva på som med allt annat!
I slutet lyckades jag få igenom allt så gott som det gick i sidor och nacke! Men det var ju helt okej, men inte rikigt den där wow upplevelsen.

Han fick skritta av i ca 15 min på hårt underlag hem och jag tror han tycket det var riktigt skönt! :)

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0