Dagens konditionspass!

Idag körde jag Cox igen, vi körde ett konditionspass vid Gruvan! Ibörjan var han lite tjaffsig i munnen men det läppte ganska så fort vilket var skönt! För så fort han slutar med det så går han som en dröm, så om han fattar det från början så slipper vi ju tjaffsa!

Men i vilket fall som helst så skritta vi fram i ca 15 min och sedan gick vi över till traven, det är där han börjar tjaffsa innan man hittar en bra frmåtbjudning! Sedan kom vi fram till vägen som leder från vändplanen upp till Christina Schaktet och där körde vi galoppintervaller!
Börja med att trava ner för att sedan jobba igenom honom i sidorna på volt på vändplatsen, han var riktigt fin! Vände sedan upp och galoppera, smacka på han ganska bra för att han skulle ta i och sträcka ut, sedan på den del som är brantast samlar jag ihop honom för att han ska trampa under sig ordenltigt!
På vägen ner så variera jag att jag skritta halva biten och trava halva så att han skulle återhämta sig lite, galoppera upp 3 gånger och det var tryck i galoppen!

Det var ett behövligt pass, han har gått och slöat till sig nu under sommaren och nu är det dags att få tillbaka hans kondition! Han vart rejält svettig så borsta av honom och smorde in honom och sen så spruta jag kallvatten på benen!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0