Dagens pass Tösen och Cox!

Cox- Börja med att köra Cox vid gruvan, men istället för att köra runt så vände jag uppe vid Christina Schaktet och så körde jag tillbaka vid vita vägen och hem! Blir i alla fall lite mer grus att köra på än att köra runt! Det märks att jag inte jobbat igenom honom och inte kört så mycket heller! Lite allmänt seg och stel, men så är det väl när man haft lite oplanerad sommarvila ;)
Men var tuff på han ända från början att han skulle gå på framåt i skritten och skulle näst intill börja trava på första ssss-ljudet osv! Gick hyffsat för att inte kört ordentligt på flera veckor!

Tösen- Hör och häpna så var det första gången jag körde henne ordentligt, annars har ju pappa och Linnéa kört henne! Så det var roligt att känna hur hon är och köra utan sällskap osv!
Hon har ju väldigt svårt för att skritta hellre småtravar hon, men så var hård på att när det var skrit så var det det och var det trav så var det, det ... Men hon skötte sig kanoners, lite stark i mellanåt men inget man störde sig på! En sak hon till ha svårt med är att stå still, hon står och stampar/slår med hoven! Men det roliga med Tösen är att hon är så postitiv till arbete, så det kommer nog vara lätt att lära henne nya saker osv!

Det jag ska tänka på till nästa gång jag kör (troligtvis imorgon) så ska jag ha spö på henne! Inte för att driva framåt (som hon säkert fattar det som) utan för att ha att kunna styra ordentligt! Nu vrider hon ju bara halsen i kurvor och så, vill att hon ställer igenom hela kroppen!

/Lovisa 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Idag fick jag mitt underbara tagelarmband, är så nöjd... Tack :)
http://karolinesliv.wordpress.com/2012/08/09/tagelarmband/

2012-08-09 @ 22:00:05
URL: http://karolinesliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0