Dagens körpass 14/2-12

Hann som sagt köra och fixa resten av stallet före praktiken idag, skönt! :) Körde på åkern och det gick faktiskt riktigt bra!
Skritta fram som vanligt 10 minuter på cykelbanan, sen vart det ca 25 minuter på åkern med att jobba honom i alla gångarter och sist men inte minst vart det avskrittning 10 minuter igen på cykelbanan. Jag jobba honom riktigt mycket i trav idag på 8-volter, han vart riktigt fin i slutet. Vi körde även galopp på 8-volt, första gången jag prova det och det gick skapligt! Det känns som han har fattat att det inte går att stressa upp så mycket i galoppen, så idag fick jag till och med smacka på honom för att få honom att "orka" hålla igång!
Gjorde även lite serpentinbågar men det är så svårt när man inte har några bokstäver att följa eller hela väggar att hålla sig inom! Men jag är absolut nöjd med dagens pass!

På Lördag ska Cox rakas, spelar ingen roll hur kallt det är nu. För idag när jag var klar med passet så¨var han hur svettig som helst. Han fick till och med stå inne och torka lite innan jag släppte ut honom. Och jag tycker inte att det är så snällt att låta honom bli så där svettig och sedan ut i hagen, dock så var det inte så kallt idag men dat kan ju bli det fortfarande!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0