Dagens och gårdagens ridpass..

Gårdagens pass som jag redan avslöjade igår kändes inte alls roligt till en början. Hon var väldigt tvär och kickade så fort jag la an skänkeln eller krävde lite extra ifrån henne. Men efter en del arbete så la hon av med sina sto-fasoner och arbetade på riktigt fint! Red ju som sagt på åkern och valde att bara rida igenom henne lite lätt och inte ställa allt för höga krav på henne.

Red i alla gångarter på volt och tränade en del i trav på rakt spår då jag känner att jag måste träna mer på att rama in henne för att det inte ska bli vingligt. Tränade också lite på skänkelvikningar som gick helt okej men det behövs lite finslipning på dom känner jag! I slutet var hon riktigt riktigt fin och ridpassets höjdpunkt måste varit galoppen! Superfin! :)

Idag så fick det bli en skritt - och travrunda runt örnstugan för att få bort ev. träningsverk. Hon var ganska mjuk och fin i kroppen men hon satt dock fast i höger sida som hon nästan alltid gör/gjort. Hon har ju en liten muskelknuta på höger sida av halsen som jag masserar med liniment varannan dag men jag tycker inte hon blir särskilt mycket mjukare där. Någon som har något bra tips på hur man ska stretcha ut halsen? :)



/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0