Dressyrträning 12/2 - 12

Igår så åkte vi äntligen och tränade för Bettan igen! Nu känns allt plötsligt myyyycket roligare igen! Konstigt vad en träning kan göra egentligen? Nåja.. Tänkte iallafall berätta hur den gick men som ni säkert förstod så gick det kalasbra! ;)

Jag började med att skritta och trava igång som vanligt, kändes faktiskt ganska bra! Lola var inte sådär tung och stretig som hon lätt blir annars. Utan kändes väldigt lätt att arbeta med vilket var ett stort plus! Sedan så övade vi en del på öppnor. Dom satt faktiskt ganska bra, vissa blev lite halvdanna och det märks att Lola tycker dom är riktigt riktigt jobbiga så de ska vi öva vidare ordentligt på! Det är dock ganska svårt när man liksom inte har en långsida att gå efter utan bara ett öppet fält och då är det ju lätt att de blir lite svajjiga, haha. Mer ben Linnéa!!!! ;)

Sedan så la vi in lite galopparbete och det gick ut på att jag skulle trava på en volt där jag samtidigt flyttade henne mer och mer inåt mitten så att hon tillslut gick på en ganska liten volt och DÄR skulle jag fatta galopp för att sedan hålla mig på den lilla volten i galopp. Gick faktiskt över förväntan och fick kommentarer som "Denna övning vet jag flera halvblod som knappt klarar av men ni gör den riktigt bra". Sådant tycker jag är kul att höra för det är ju endå bevis på att att ridtravare klarar av saker precis lika bra som andra hästraser!

Nej men det kändes som en riktigt lyckad träning och nu fick jag massor med motivation till träna stenhårt så att allt sitter som vi tränat på hos Bettan dvs. öppnor, skänkelvikningar, "galopp-bågen" m.m. :)


/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0