Funktionär!

Igår var jag funktionär på Dressyr- och presicioncupen på SORF. Det var lite surt att jag inte var med själv, men måste slutmäta honom först. Men det kommer mer chanser! :)

Men jag kan ändå inte släppa det, klasserna var perfekt. Dressyren gick i den kalssen som jag körde på KM:et så jag kunde ju programmet och presicionen gick i clearound klass för dem lägre klasserna. Alltså den som var felfri fick en rosett!
Nej, ska slutmäta honom och sen kommer vi vara ute på banorna och konkurera ut dem andra.. ;)

Jag hade hand om in-och utsläpp hela dagen, ca 1 timmes lunch men annars stod jag ute och frös hela dagen. Om jag hade vetat att jag skulle ha hand om det kunde jag ha tagit mina termobyxor, men saken är redan gjord så bara att släppa det!
Men jag tycker det är ganska så roligt att se tävlingarna från "andra" hållet om ni förstår, inte som tävlande då! Det är så mycket som ska gå ihop med varandra för annars blir det fel! Men jag skötte mitt jobb och alla kom både in-och ut ;)

Det var många ponnyer med shettisar, russ och någon annan ras (som jag inte vet namnet på). Men dem var så gulliga att titta på, och där kom min längtan ännu mer att få tävla när jag såg dem! Hahaha var så gulligt i presicionen när dem körde en träningomgång efter sin tävlingsomgång, då öste dem på i galopp och sladda som bara den haha så gulligt.

Det var en shettis som var med som tävla i Nat MSV och dem vann presicionen, det är bra att ha shettis för dem har bättre svängradie än vad t.ex. 2 stora frieser som kördes i par! Så jag heja på den lilla shettisen, om dem hade haft ner en boll mindre hade dem även vunnit totalen men det kommer fler chanser.
Det var en sak till med den shettisen, han hade vunnit ungdoms SM:et med sin kusk. Hur coolt är inte det på en skala! ;)

jana thoren i precison
Jana Thoren med Simon af Riddarhagen i precision. (Silverhästen 2011)
Bildkälla

Hoppas ni orka läsa allt, vart längre än vad jag trodde ;)

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Kattis

Rolgit med körning! :)

2012-02-26 @ 16:40:23
URL: http://mazuqvikana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0