Haha klockrent!

Var bara tvungen att visa detta från mammas broshyr hon fick i Thailand. Detta är verkligen typiskt Thailand, haha! Klockrent med bilden längst ned i hörnet! Även om det egentligen inte finns något kul i detta alls så kan jag inte låta bli att skratta åt texten "Damn! I wish i´d read page 16" och så ligger han där blodig och skadad? Haha vafan?

I texten så står det iallafall lite om kör-reglerna nere i Thailand och de är ju nååågot annorlunda jämför med våra. Några exempel är:

- Om du kör en moped och en lastbil kommer bakom dig så måste du akta dig då alla större fordon har förtur.

- Om en bil blinkar med sina ljus två gånger så menas det ungefär med "Akta dig annars kör jag över dig".

- Att du inte alltid kan svänga av vägen hur du vill. Det beror alldeles på trafiken bakom dig.. Alla stannar inte för din skull!

- Sist men inte minst.. ALLA bryr sig bara om sig själva i trafiken!


Jahapp, låter det kul? Faktum är att det roligaste som finns är att befinna sig ute i trafiken där - tycker jag, haha! Ingen hjälm, kör hur fort du vill, var du vill MEN man ska såklart vara medveten om alla risker det medför. 

Ett ganska icke-hästigt inlägg men som jag bara kände att jag ville dela med mig utav! :)




/ Linnéa

Kommentarer
Postat av: johanna

sv: Han har haft inflammation i ryggen! Han är inte igång för 6 dagar i veckan speciellt inte nu i detta underlag för ryggen, men han brukar ridas 4 dagar i veckan nu ungefär, han fick lite vila denna vecka! :)

2012-02-12 @ 22:27:42
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0