Hoppträningen igår!

Lovade ju faktiskt er att jag skulle berätta om gårdagens hoppträning idag så jaa, bättre sen än aldrig.. eller hur? ;)

Meningen är ju att jag ska träna för Joanna (har tränat mycket för henne förut) men hon skulle hoppa en häst för en annan tjej vid namn Linda och frågade därför mig om jag också ville vara med så så blev det! MEN Linda var sjuk igår så det hela slutade med att jag fick hjälp från Joanna även fast även hon satt på hästryggen, haha.

Vi ställde iallafall fram en liten bana på 4 hinder. 3 räcken och 1 oxer. Lagom höjd - ca 60cm. Varken Lola eller jag har ju varit igång med hoppningen på länge så jag förstod att vi båda skulle vara ringrostiga, osäkra och lite nervösa. Detta medförde ju en del stopp såklart men bortsett från dom så var det jäääkligt roligt att komma igång igen! Lola drog med mig som tusan, haha! På både gott och ont.. (mina armar gör väldigt ont idag haha!).

Efter ett tag så började Lola bli trött och blev jäääkligt sur, haha! Jag har aldrig varit med att hon har kickat så mycket förut! Hon var verkligen skitsur men samtidigt överlycklig, haha. Avslutade med en bra hopp! Men även om det inte gick så jättebra kanske så tyckte både Lola och jag att det var superkul att komma igång igen. Fick även en massa beröm utav Joanna som tyckte Lola hade musklat på sig rejält och att hon blivit riktigt trevlig! Jag kan faktiskt låta bli att inte hålla med! Lola har blivit grymt fin, allmänt liksom. Hennes galopp har stärkts otroligt verkligen! Sååå kul när träningen ger resultat. Fick liksom ett kvitto på det igår kändes det som. 

Har redan planerat vad jag ska göra nästa gång jag ska hoppa med Lola. Men det får ni ta del utav då för tänkte låta mamma filma då! ;)


Bild från en framhoppning förra sommaren..

/ Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0