Longeringen igår!

Longera igår och det gick super!! :D Vi börja med att skritta fram i ca 15 min, 10 min på cykelbanan och 5 min på gärdet. Sedan övergick vi till traven och han tjaffsa lite, men jag behöll lungnet och det hjälper verkligen på honom! Han trava så fint och lyssna på fram- och tillbaka kommandona! När vi hade travat ett tag i båda varv så börja vi med galoppen. Tog först det enkla varvet (vänster) och det går ju jämnt bra så inga problem, övergick sedan till högervarv där han har det svårt. Dem första fattningarna vart det vänster- eller korsgalopp, men sen tog han höger och jag vart så glad :) Tog 2 varv galopp i vänster innan vi börja trava av, tog av snodden så att han kunde sträcka ut ordentligt!
Skritta sedan av i ca 10 min på cykelbanan innan vi gick tillbaka, han såg ut som en snögubbe när vi kom in i stallet, helt frostig!


/Lovisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0