15-01-2012 Dagens körpass.

Nu har jag fixat klart allt och även kört honom! Körde på gärdet även idag och jobba mycket på volter och tempoväxlingar i traven.

Jag skritta fram ca 10 min på cykelbanan och sen trava jag runt lite på gärdet på halvlånga tömmar. Efter att jag hade travat ett tag korta jag upp tömmarna och börja jobba på volter i både skritt och trav. Han släppte ganska så fort idag i sidorna så passet igår hjälpte nog även fast jag inte fick igenom honom då!

På volterna så minska och öka jag storleken på volten. Det var där han släppte och sen var han fin även på rakspår, men det märks fortfarande att han har det svårt att hålla ihop sig när man kommer ut på "fyrkants-spåret". Galoppera 1 varv åt vardera håll och han vart fin direkt efter jag sakta av, lite, lite stark bara men annars superduper fin!

Passet idag kändes bra och jag är nöjd!


Jag längtar efter att träna för Mia nu!! Men i Februari börjar det igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0