Dagens körpass.

Fick köra på gärdet ändå så det gjorde jag! Jag hade kimblewick bettet idag och han skötte sig bra, som alltid med detta bett :D
Vi börja med att skritta fram 10 min efter cykelbanan, sen vart det 30 - 35 minuter "hårdkörning" eller iallafall bara trav och galopp. Vart en liten skrittpaus mitt i på ca 5 minuter. Efter det skritta jag av efter cykelbanan igen i 10 min så sammanlagt vart det ca 55 minuters pass! Men han var endå inte svettig, bra kondis!?

Jag körde mest i vänster varv på volt och ställde igenom osv. Visst körde jag i höger varv med så att han släppte men inte mer. Vill verkligen att han ska bli lika rörlig i höger sida som i vänster, därav att jag kör mycket i vännster varv. Vi försökte även oss på höger galoppen, men jag tycket det är skitsvårt att se i kärran om han tar höger eller vänster. Så måste egentligen ha med en som kan stå och säga om det är rätt eller fel! Vänster galoppen var fin som vanligt!

Passet var verkligen välbehövligt och efterlängtat från min sida. Imorgon blir det också ett pass på åkern om vädret tillåter och då kör vi vanliga bettet och jobbar på där! Så att jag vet att jag får en "riktig" form (ni förstår nog).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0