Dagens körpass.

Körde på gärdet idag som planerat! Dock vart jag en halvtimme sen i stallet då Cox hade tappat 1 brodd fram och då kunde jag inte bara skruva i en ny på 1 hov utan var tvungan att skruva ur alla 16 brodd eller i detta fall 15 ;) Sen fick jag flytta fram dem som hade suttit "bak" på hovarna och sätta i nya i dem bak på varje sko. Lite smådrygt men det är sådant man får ta när man har häst!!


Kom sedan ut på gärdet iallafall, eller rättare sagt skritta jag på cykelbanan i ca 10 min. Men kom sedan ner på gärdet och börja arbeta i skritt, han var gudomligt fin och lyssna så bra! Övergick sedan till att trava och han var nästan lika fin där :D
Sedan när jag hade travat i högervarv på volt och minskat och ökat, börja jag med det i vänster varv. Då kom Linnéa och Lola ut på gärdet och där vart han stel, osamarbetvillig och otroligt stark. Han vart som han brukar vara efter att han vilat 1 vecka. Så det var bara att börja om och på slutet vart det bättre i traven och i skritten var han jätte fin så avsluta där och var faktiskt nöjd även fast olika oständighter. :D

Skulle dock ha tagit mina polarpads då han fick snöstyltor, men dem lossna ganska så fort men ändå!


Nu ska jag fortsätta äta min B&J så god!! :)


Alla bilder tagna från google.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0