Dagens och gårdagens ridpass..

Igår så red jag faktiskt en stund på åkern som hade frysit på. Eftersom att det var första ridpasset sedan vilan så valde jag att endast skritta. Lola tyckte dock annorlunda, haha. Hon studsade och for runt lite, småstegrade och sådär. Så söt, haha! Satt bara och skrattade åt henne så som hon håller på. 

Idag så red jag ut. Hade tur att det var uppehåll när jag skulle ut för det har varit ett riktigt pissväder idag. Dagens ridpass blev dock inte särskilt långt. Vi har ju skruvat ur brodden på Lola efter att hon vred runt hennes sko tidigare. Nu när det kommit snö och is så var det inte särskilt lätt så efter att ha skrittat och travat upp en bit på vita vägen så som vi kallar det valde jag att vända igen. Lola halkade till ett x antal gånger så för säkerhetens skull fick det bli så. Travade där jag kunde iallafall och jag måste bara påpeka att hon var SUPERFIN, haha! Kom ner i en lång och låg form och riktigt arbetade trots det korta stund vi red. Jättenöjd verkligen! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0