Dagens ridpass..

.. gick ungefär lika bra som igår, om inte bättre. Helt underbar var hon! Jag är så himla glad att allt bara sitter såhär på en gång efter sin vintervila. :)

Red på åkern idag igen. Tycker att det är bättre att uttnyttja det istället för att rida ut när det endå bara är hårt. På Lördag ska hon därimot få komma ut en sväng tänkte jag. Hade även gramanen på idag också och det är som sagt för att hon ska koncentrera sig på arbetet med en gång istället för att springa runt och koncentrera sig på något helt annat. Gramanen hänger mest där liksom. Iallafall så red jag inte så länge utan tycker att 30-40min per pass räcker gott och väl nu när hon inte är helt igång. 

Galopperade faktiskt för första gången idag också. Blev väl ca 4 varv galopp på en stor volt i båda varven. Trodde hon skulle vara lite småsur och kicka eller bara springa på som ett ånglok men icke.. hon var RIKTIGT fin faktiskt! Stolt! :) I övrigt så koncentrerade jag mig på att hon skulle slappna av och gjorde några lösgörande övningar i trav och skritt. 


Åh fyfan! Ser ni hur kallt det var förra vintern? Både jag och Lola var helt uppstoppade av täcken och kläder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0