Dagens ridpass!

Det gick riktigt bra idag också! Lola känns verkligen på topp just nu! Riktigt fräsch.. :)

Red på åkern idag. Vill ta vara på att få rida där då graderna verkar stiga. Red dock inte så länge idag, ca 30min kanske? Helt lagom. Lola var faktiskt inte lika pigg idag, kanske till en början men sedan lungnade hon ned sig ganska rejält. Fick till och med göra en del övergångar för att få henne lite kvick.

Idag red jag mycket på volter, små som stora. Gjorde också mååånga övergångar. Det var väl nästan det som passet handlade om i det stora hela. Tränade och ganska mycket på mig själv genom att sitta ned mycket och försöka slappna av i högerhanden mer. Tyckte det gick bra och Lola var suuuperfin! Hon kunde varit lite mer alert men efter ca 100 övergångar (;)) var hon riktigt fin och gick fram genom att jag bara kom åt henne lite. 

Måste även berätta att jag ska börja hoppa lite smått igen för tränare. Ska bli superkul att komma igång då vi inte hoppat ordentligt på snart 5 månader? Helt sjukt faktiskt. Men det ska bli jättekul verkligen. Vet dock inte när första gången blir än. :)

/ Linnéa

Kommentarer
Postat av: ida

vem ska du hoppträna för?:)

2012-01-11 @ 20:52:48
URL: http://merryannbell.blogg.se/
Postat av: ida

jaha va roligt! :) är det någon dag bestämt för det? jag skulle gärna vilja vara med om jag får?! Ja jag tränar för monica men har inte varit och tränat på väldigt länge så känner att jag skulle behöva hoppa lite mer innan jag åker dit :)

2012-01-12 @ 13:19:39
URL: http://merryannbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0