Dagens tömkörning!

Gick väl ungerfär lika bra som igår och det passet som var igår var ju inte direkt bra! Men hade lite mer tålamod idag, så det var ju ett +. Hade kimblewick bettet idag med och han går ju fint med det, men imorgon ska jag låta honom har det vanliga så han inte "tröttnar" eller rättare sagt kommer på hur man slipper undan att arbeta med detta med.

Idag hade jag ställt upp två cavalettis men först var han "jätte" rädd, men sen verkligen hoppa han över dem och sen trava han bara över dem. Sluta där det gick som bäst där och sen börja jag jobba honom i trav. Gick bra fram tills galoppen där han bara drog iväg och jag höll på att flyga med av kraften som han skapade genom att första hoppa rakt upp i luften och sedan kasta sig rakt framåt i galoppen.
Så ja, där satt jag på en longerlina och tänkte att han kunde galoppera av sig lite men helt plötsligt så var det jätte jobbigt att galoppera. I höger var det näst intill omöjligt och jag höll på att få damp ett tag. Men avsluta när det gick som bäst.

Imorgon blir det att köra på gärdet men ska tänka ut lite små övningar m.m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0