Djupa tankar om framtiden..

Okej, tänkte köra ett riktigt tanke - inlägg idag. Ett inlägg fyllt av mina tankar och framtidsplaner, även mitt förflutna. Så var beredda på en massa DEEP SHIT nu! ;)

Jag har oftast alltid haft ganska stora planer för mitt liv. Har aldrig velat vara den där medelsvensson som jobbar på ICA halva livet och är mammaledig resten. Njaa.. det är inte riktigt jag! Jag har stora drömmar och mål som för vissa kanske känns helt knäppa och "to much"..

Jag kommer faktiskt ihåg allt jag velat bli och göra, även när jag var yngre. Hittills har det varit:

→ "Ryttarstjärna". Jag menar vilken ryttare har inte velat bli det? Dock var jag ganska liten då!

→ Jag ville flytta till Houston och bli djurpolis. Ni vet det där pogrammet som går på animal planet, haha? Japp, det var min stora dröm - DÅ!

→ Sedan var det polis som gällde. Ja, ni läste rätt! En simpel polis. Dock ville jag också bosätta mig i Stockholms centrum och leva livet där typ. Har nu insett att det kanske inte riktigt är min grej..


Nej! Nu har jag bestämt mig på riktigt! Nu ska jag bli en EGEN FÖRETAGARE! Jag vill jobba inom ekonomi. Har fått nos på national ekonomi och har valt att plugga det när jag tar studenten. Har hittat en universitet i Luleå, haha. Japp, ni läste rätt.. LULEÅ! Det är ett program som erbjuder allt man behöver för att bli egen företagare och erbjuder en även att plugga en termin utomlands runt om i världen. I princip i vilket land du vill. Hur ballt är inte det på en skala 1 - 10? Jag menar jag ÄLSKAR att vara utomlands och drömmer om ett liv utanför Sveriges gränser så hur perfekt passar inte detta mig då?

Detta gör såklart att mitt liv nu känns ganska tufft och tråkigt. Det känns inte som om mitt liv har börjat än och jag är endå 18 år. Jag menar vad har jag gjort av mitt liv? Det är så mycket jag faktiskt ångrar även om jag inte skulle vara här jag var idag om jag inte gjort dessa saker jag ångrar. Men det kan vara saker som att jag valt fel sällskap att vara med och skolan. Varför valde jag ens att plugga i SALA av alla städer? Eller varför valde jag omvårdnad från början? Hade jag tagit samhäll skulle jag ha tagit studenten nu iår redan. 

Ja, ni förstår hur jag menar va? Tycker faktiskt sådant här är extremt jobbigt att tänka på. Livet kan erbjuda en sååå mycket. Jag känner allt för många som bara ska jobba och ta det lite lungt nu efter gymnasiumet men varför då? Jag tänkte också så i början men nu känns det bara som att man skulle slösa bort en del av sitt liv på.. ingenting i princip. Nej jag vill att mitt liv, mitt riktiga, spännande och roliga liv ska börja och det är helst NU!

Jaha, och så kommer vi till den biten som har med hästar att göra. Hur ska ridning och hästar få plats i allt detta? Faktum är att det gör det inte! Tråkigt nog.. Nej men jag planerar faktiskt inte mitt liv efter hästarna och jag har insett att jag inte kommer bli något och jag vill nog inte heller bli något, och tänker därför inte satsa på det! Säger som många andra - jag håller på så länge jag tycker det är kul, har tid och pengar för det! Har dock bestämt mig för att, om möjlighet finns, ge mina barn chansen att börja rida och det ska vara i tid. Jag anser själv att jag började min "rid-karriär" alldeles för sent. Jag vill ge mina barn chansen att bli något om de nu skulle vilja det. Det är ju inte direkt något jag tänker tvinga dom till men jag tror ni förstår min poäng? 

NU vill jag höra vad ni tycker! Har ni några framtidsplaner? Isåfall varför/vad? Tänker ni som mig att ni planerar mycket i förväg eller tar ni dagen som den kommer? Ge mig massor med svar! :D


401433_363383600354672_166854740007560_1478098_2026754647_n_large
Min framtid är ännu ett oskrivet blad - men jag ska ska göra det till en bok full av text!


/ Linnéa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Man ska sikta högt... Sikta mot stjärnorna så når du trätopparna =)

2012-01-25 @ 23:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0