Dressyr!

Idag åkte vi som sagt till Sorf´s ridhus för lite dressyr. Det blev ett ganska svettig pass på ca 50min även om det inte syntes så mycket på Lola. Bra kondis? ;)

Iallafall så började jag värma upp henne i skritt och trav på volter. Gjorde samma övning som tidigare dagar (okej, förutom igår då), den när jag ställer henne åt vänster om jag rider i höger varv och vice versa. Då blir hon alltid mjuk och fin efteråt. Minskade och ökade även volterna samt flyttade ut hennes rumpa så att hon gick på fler spår samtidigt. Svårt att förklara men nästan som en öppna fast runt på en volt? Haha.. 

I galoppen gjorde jag i princip samma sak fast minskade och ökade volten för det mesta. I vänster har hon det lite svårare men vi jobbar på! Efter en skrittpaus valde jag att ge mig på skänkelvinkningarna. Har dragit ut på det lite då jag själv är jättedålig på det och i och med att Lola nyss lärt sig det + haft en liten vila så visste jag att vi skulle få lov att kämpa ett tag med dom.. vilket vi också fick! I slutet fick vi till ett par helt okej så avslutade då! 

Men hon var jäääkligt fin idag alltså, igenom hela ridpasset. Det var väl skänkelvikningarna som kunde förbättrats men vadå? Nej, är riktigt riktigt nöjd med henne idag! Hon har varit såååå fin hela veckan verkligen. Jag älskar min häst! 

.. Även om hon har sina dagar. ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0