Dressyrpass

Igår så red jag och Lovisa över till Wincent ridhus. Kände att jag ville rida igenom Lola lite och försöka få henne göra sig av med lite energi.

Passet kändes helt okej men inte mer än så. Hon var väldigt pigg så var tvungena att hela tiden aktivera henne med något för att hon inte skulle tycka det var tråkigt eller tappa tålamodet. Lola är lite "har för många bollar i luften samtidigt" när hon är sådär överpigg. Svårt att förklara men aktivering är ett måste samt lugn från en själv! Tränade iallafall på skänkelvikningar och dom var helt okej men öppnorna kändes inte alls bra! Behöver en träning för Bettan känner jag! 

Galoppen la jag helt åt sidan. Gjorde tre försök till att galoppera och alla tre drog hon iväg eller sparkade bakut. Det var dessutom ett annat ekipage där inne som reagerade när Lola gjorde något så för deras skull valde jag att låta bli, haha. Kändes som ett ganska klokt beslut faktiskt! Nej men passet var väl helt okej med andra ord. :)

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0