Dressyrträning 15/1 -12

Idag blev det som sagt, ganska hastigt inpå, en träning för Bettan. Är verkligen såå glad att vi åkte dit trots att det såg ut som att det kunde bli snöstorm. Fick verkligen bukt på en del "problem" jag haft med mig själv ett tag nu!

Bettan började med att kolla hur sadeln låg då hon kan sådant bättre och hon tyckte den var alldeles perfekt och att vi gjort ett riktigt kap! Att den satt så bra, var billig, välskött och skön måste verkligen bevisat att vi hade turen på vår sida! Så nöjd över den! :D Iallafall.. efter att jag skrittat och travat fram lite så började vi arbeta på volt. Vi minskade och ökade volten hela tiden då det brukar göra att Lola blir riktigt lösgjord och fin! Vi kom igång ganska fort med galoppen idag men höll oss inte till den alls utan galopperade bara några varv och saktade sedan av och lämnade den där. Antar att det inte var så mycket att jobba på? 

Vi fokuserade väldigt mycket på min sits och inverkan idag vilket jag verkligen behövde. Har fått stora knutor i min rygg pga att jag spänner mig för mycket, speciellt i höger. Så det tränade vi på idag samt en del annat. Tycker det gick riktigt bra faktiskt även om det är svårt att ställa om sig. Detta gör ju även att Lola arbetar korrekt. Gör ryttaren rätt - gör hästen rätt. Enkel matematik! Så Lola var riktigt fin idag faktiskt. Sedan så tränade vi även ganska mycket på skänkelvikningar, långa som korta. Dom blev riktigtriktigt bra! Har haft lite problem med dom men nu satt de som en smäck och jag gjorde RÄTT! Är såååå glad över denna träning. Känns som om vi har klivit ett stooooort steg framåt i vår utveckling. Allting känns såå rätt nu! :D



/ Linnéa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni var så fiíina. =)

2012-01-16 @ 17:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0