Gårdagens pass 28/1-12

Igår följde jag med Linnéa och Lola till Wincents ridhus. Vi gick vid 10 tiden och var framme vid halv 11 lagom uppvärmning!
Börja trava nästan på en gång när vi kom fram och han var så fin redan från början. Jag gjorde volter, tempoväxlingar och halter! Han vart ännu mer lösgjord hur längre vi höll på, så ja det var ett lyckat pass :) Jag körde lite galopp i höger, sen lite i vänster som alltid går bra. Men sen hade tänkt att jag skulle fortsätta lite till i högergaloppen och stärka upp den men då kom det in en till ryttare och det blir så trångt. Och när jag tränar på högergaloppen så måste jag har utrymme och så kunna nästan bara koncentrera mig på Cox och inte andra ryttare om ni förstår!

Var i ridhuset i ca 50 - 55 min och sen skritta vi hem. Var hemma till 12 så ungefär 2 timmar var vi borta!
Känns bra att kunna jobba igenom honom ordentligt och det var skönt att han var så pass fin från början!

Känns som om lite nya körbilder skulle sitta fint nu!



Får duga med en gammal bild just nu!

/Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0