Jag fattar inte!

Jag tycker det är så j*vla sjukt att man kan göra så här mot just travhästar eller varmblod rättare sagt! Visst finns det dem som får det bra om dem inte lyckas på travet. Men alla dem som inte får det då, dem går till slakt. Är inte det hemskt?
Alla häsar har väl ett liv och bara för att vissa inte klarar av att springa just fort som det är frågan om så ska dem slaktas, bara för att folk ska tjäna massor med pengar.
Denna status hitta jag på fb, men det är inte bara där man ser utan på hastnet förekommer det också väldigt ofta!


Dem ska bort så fort som möjligt och sen om dem inte kommer bort fort skickas dem till slakt!
Jag tycker iallafall att alla hästar förtjänar att leva så länge dem inte lider av någon sjukdom osv.
Vad tycker ni om detta?

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: Noomie

Håller med dig helt och hållet!

Här har du ett inlägg jag skrev om samma sak för ett tag sen: http://lexx.blogg.se/2012/january/avliva-friska-hastar.html#comment

2012-02-01 @ 00:12:23
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0