Lola den oförutsägbara..?

Haha, skämt åtsido! ;) 

Nej men idag var hon lite småtokig. Speciellt i galoppen. Så fort hon hörde något ljud bakom sig, eller inte såg vart ifrån ljudet kom (t.ex. en bil som åker förbi, en människa som pratar osv) så stack hon iväg och hoppade rakt upp och sparkade bakut, haha. Hon är så söt! Det var dock nära att jag ramlade av en gång, haha. Det var så att det kom en bil och så skvätte det upp grus på plåten och då fick hon något ryck så hon stack iväg med mig och sparkade bakut så jag flyger fram och samtidigt bockar hon så att jag hänger över huvudet på henne, haha. Hade hon böjt ned huvudet så hade jag ramlat av men istället så drog hon upp det, som om hon gav mig en knuff så jag åkte bak, så att jag satt framför sadeln och då kunde jag kravla mig tillbaka igen. Haha, herregud vad kul det måste sett ut! Önskar jag fick film på det. ;)

För övrigt så var hon jäkligt fin!!!!! Grymt fin! Så mjuk och rörlig i sidorna så det finns inte. Det var väl bara i galoppen hon tyckte det var lite för tråkigt att arbeta helt enkelt. I traven så jobbade jag henne mycket på små volter och se till att hon inte skjuter ut baken som hon kan göra. Hon måste få in den under sig och arbeta. Hon ger ingenting gratis! Men som sagt, jättefin verkligen! 

Om vi åker til Sorf imorgon så tänkte jag träna på lite sidförande rörelser så att hon "släpper loss" där bak. Fram är hon redan väldigt lösgjord och fin! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0