Lördag

Idag så hade jag ju egentligen tänkt rida ett riktigt svett-pass men i och med att jag fick sadeln igår och att jag trodde att jag ev. skulle hoppträna imorgon (dock blir det tyvärr inget) så ville jag inte ta slut på hennes krafter. Dessutom försov jag mig lite så fick stressa lite, vilket jag hatar.

Började iallafall med att kolla hur sadeln låg genom att longera henne. Satte bara på en lina så lät henne springa för att se att sadeln följde med i hennes rörelser och inte gled fram eller bak osv osv. Den låg faktiskt jättebra, rörde sig inte ur fläcken så valde att sitta upp och känna på det viset. Låg även stilla då efter ett 30min ridpass i alla gångarter. Kanon! :)

Ridpasset då.. TRIST! Haha.. Nej men Lola var verkligen jättetråkig att rida idag. Absolut ingen framåtbjudning alls. Idag var hon på ett sådant här tråkigt Lola-humör när ingenting är bra typ. Dessutom kan jag inte påstå att jag red särskilt bra heller. Inget liksom klaffade idag. Supertrist verkligen då det gått så bra tidigare dagar. 

Red ju mest runt och försökte få igång henne lite men det gick inte. Vi kom verkligen inte överrens idag. Hon tog inte min skänkel för fem öre. Hon var fin för övrigt, väldigt mjuk i sidorna så man kände ju att hon var igenomriden och fin sedan tidigare men nej idag var det verkligen ingen bra dag för oss. Kändes som om en skrittur hade varit bättre, haha. Så valde att avsluta ganska snabbt faktiskt. Hade ingen lust att bråka med henne. Vi fick dock till två superfina vänster-galoppfattningar. Hon brukar ha lite svårt för dom men dessa satt som en smäck! Alltid kul! :)

Hoppas att morgondagens ridpass blir bättre!



/ Linnéa



Kommentarer
Postat av: Tova ♥

Fin blogg!

2012-01-14 @ 21:51:59
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0