Mål 2012!

Jaa, vad ska man säga? 2011 har inte varit ett så bra år för min del, mycket har förändrats. Bytt klass, brytit upp med vänner, utvecklas något enormt med Lola, haft en makalös otur med Lola, gått upp i vikt (haha). Mycket blandat som ni märker..

Känns ganska så skönt att det blir ett nytt år och få börja om allt och denna gång göra det rätt. Tänker framför allt på Lola då. Tänkte skriva upp både kortsiktigt och långsiktiga mål inför 2012..

1. Bli starkare i vänster varv. Gäller både mig och Lola. Verkligen prio 1 känns det som just nu.

2. Få till öppnor/slutor. Vill lära Lola så mycket jag bara hinner nu då (jag vet att det låter fel) hon blir mer värd ju mer hon kan och dessutom så bygger hon helt andra muskler i samband med olika övningar.

3. Komma igång med hoppningen igen. Verkligen någonting som jag vill nu. Ska ju sätta igång henne (tänkte dra en sådan planering någon gång framöver också) nu så då ska vi fortsätta med dressyren ett tag och fortsätta med det vi påbörjade innan vintervilan. Men sedan ska jag försöka att hoppa lite mer med henne. Lite småhinder till att börja med såklart.

4. Komma ut på en lokal dressyr tävling/Pay and Ride/Blåbärsdressyr.

5. Komma ut på en Pay and Jump/Clearround.

6. Ha kul!!!!!

Måste påstå att punkt nummer 6 känns viktigast nu när man inte vet hur länge jag kan ha kvar henne. Jag hoppas dock jag får ha kvar henne tills i slutet av sommaren så jag kan få njuta av denna lilla tid jag har kvar med henne. Vet helt ärligt talat inte vad jag ska ta mig till utan henne.

Men för övrigt då.. Visst är det ganska rimliga mål? Kan ju inte ha mer långsiktiga mål och ni vet ju varför. Tror faktiskt att vi kan uppnå alla punkter bara vi (jag) ger oss fan på att det ska gå och det har jag bestämt att det ska också! Men vi tar en sak i taget.. Först igångsättning! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0