Min fina häst!

Idag var det verkligen en bra dag för Cox och mig. Vi körde på åkern och det gick verkligen superduper bra, han lyssna och gjorde som han skulle utan större protester. Det enda han gjorde jag kommer på nu var att han sparka bakut en gång i galoppen, men annars hur fin som helst!

Vi öva mycket på volter och tempväxlingar, men mest på volter och att få honom att slappna av i sidorna. Tyckte jag fick honom riktigt fin på volterna och speciellt i vänster varv där han brukar ha ganska svårt att bli fin. Men idag lyckades jag!
Ställde upp 4 koner som jag körde igenom och gjorde 8- volter imellan. (Kan lägga upp övningen i ett eget inlägg)

Galoppera en del idag och han lyssna faktiskt riktigt bra, både på fram- och bakåt hjälper om ni förstår. Trodde han skulle bli riktig jobbig efter att jag "jaga" på honom i galoppen, men jag kunde sakta av när jag ville och utan att behöva bli arg :D
I slutet lyckades jag även få honom att galoppera i höger varv, men jag sakta av den efter ca 2-3 galoppsprång då jag vill kunna beröma för det han gjorde bra!

Trava av honom och han var mjuk i sidorna och lyssna på mig!! Efter passet var han minst sagt svettig så han fick stå inne med fleéctäcket och äta sitt eftermiddags hö!


Jag kan lova att jag var både stolt över mig själv och Cox efter detta pass. Kändes skönt att iallafall få ett bra pass denna vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0